Tuoreimmat uutiset

HARLEY-DAVIDSON ANTAA CRUISER-MALLEILLE TEHORUISKEEN VUODELLE 2016

24 elokuu 2015

Vuonna 2016 Harley-Davidson tarjoaa ajajille entistä kiihdyttävämpiä kokemuksia esittelemällä tähän mennessä tehokkaimman Cruiser-mallistonsa. Siihen kuuluvat uudet S-sarjan Fat Boy® S- ja Softail Slim® S -mallit, joille antaa voimaa hurja Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™-moottori. Cruiser-pyörien ystäville Harley-Davidson tarjoaa paljon muutakin – koko Softail® -mallisto saa lisää tehoa ja ominaisuuksia vuonna 2016.

inline_a26227dd4e1fea270e901fc7df731561_3283870c21bc.jpg

”Suunnittelijamme tietävät, että teho-painosuhde on eräs merkittävimmistä moottoripyörän kiihtyvyyteen vaikuttavista seikoista”, kertoo Paul James, Harley-Davidsonin Director of Motorcycle Product Planning. ”Sitä ei näe dynoliuskalla, mutta sen tuntee, kun kääntää kahvasta. Lisäsimme vuoden 2016 Softail Big Twin Cruisereiden tehoa kasvattamatta kuitenkaan niiden painoa. Tämän kuntokuurin myötä voimme tarjota ajajille lisää suorituskykyä.”

Vuoden 2016 S Series -mallisto
Mallisto uudistettiin perinteistä hot rodia -reseptiä käyttäen – moottoripyöriin asennettiin isompi moottori. Toisin sanoen isoin saatavilla oleva moottori. Screamin’ Eagle® -tehoja oli aiemmin tarjolla vain Custom Vehicle Operations™ (CVO) -malleihin, mutta nyt tehot ovat käytössä ensimmäistä kertaa myös sarjatuotantona valmistettavissa moottoripyörissä. Custom-moottoripyöräkulttuurin trendien innoittamissa Fat Boy S- ja Softail Slim S -malleissa on Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -moottori, joka on viritetty tuottamaan 148 Nm vääntöä. Uusien S Series -mallien kiiltävät osat on rajoitettu minimiin, sillä ne on tarkoitettu ajajille, jotka haluavat erottua joukosta. Sekä Fat Boy S- että Softail Slim S -malleisssa on vakiona elektroninen Harley-Davidson® -vakionopeudensäädin, ABS ja H-D® Factory Security System -turvajärjestelmä.

Softail Slim S
Softail Slim® -mallia luonnehtii parhaiten vähäeleinen ja klassinen Bobber-tyyli, joka näkyy aina typistetystä takalokasuojasta Hollywood-tyyliseen ohjaustankoon saakka. Uusi S Series -versio antaa lisää potkua kiiltävän mustalla Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -voimanpesällä, jossa on korkean virtauksen Screamin’ Eagle® Stage 1 -ilmanotto ja optimoidut, syvän mustat päällekkäiset tuplaäänenvaimentimet. Lisäksi kromi on korvattu kiiltävän mustalla maalilla. Softail Slim S on saatavana Vivid Black -värisillä katteilla tai uudessa Olive Gold Denim -värissä, jota täydentää polttoainesäiliön sotilashenkinen kuosi.

”Olive Gold -maali ja tähtikuosi tuovat mieleen WLA-sotilasmallit, joita Harley-Davidson valmisti toisen maailmansodan aikana. Softail Slim S on kunnianosoitus Choppereille, joita näistä pyöristä tehtiin sodan jälkeen”, toteaa Brad Richards, Harley-Davidsonin Director of Styling. ”Nämä kotitekoiset customit aloittivat Bobber-aikakauden, josta muotoilutiimimme saa edelleen inspiraatiota.”

Softail Slim S on tukeva ja konstailematon Bobber. Softail®-runko jäljittelee klassisen hardtail-rungon puhtaita linjoja, mutta sen takajousitus on kehittyneempi. Siitä huolehtivat kynätolppaiskunvaimentimet, jotka on asennettu vaakatasoon ja pois näkyvistä vaihdelaatikon alle. Yhdistetyt jarruvalot, takavalot ja suuntavilkut säilyttävät takalokasuojan minimalistisen tyylikkään ilmeen. Aikakaudelle uskollisiin muotoilupiirteisiin kuuluvat polttoainesäiliön kiiltävän musta kissansilmäkonsoli ja retrohenkinen nopeusmittari, puolikuun muotoiset astinlaudat, pyöreä ilmanpuhdistimen kansi sekä pinnavanteet, joissa on kiiltävän mustat kehät ja pyörän navat. Soolosatulan päällykseen on tikattu tuck-and-roll-kuvio.

Fat Boy S
S Series -mallissa Harley-Davidsonin muotoilijat ovat antaneet klassiselle Fat Boy® -moottoripyörälle synkempää asennetta. Sen uhkaava ulkonäkö kielii Screamin’ Eagle® Ventilator -ilmanotolla ja optimoiduilla, syvän mustilla päällekkäisillä tuplavaimentimilla varustetun Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -moottorin tehoista.

”Aloitimme Fat Boy S:n stailauksen tekemällä siitä kokonaan mustan ja lisäämällä sitten hieman kiiltoa, kunnes lopputulos tuntui hyvältä”, sanoo Richards. ”Säilytimme vanteiden yksityiskohdat ja tankin medaljongin, mutta tämä on silti tummanpuhuvin Fat Boy, joka on koskaan tehty.”

Fat Boy S:n fat-custom-tyyli lähtee rei’itetyistä alumiinivanteista. Sitä täydentävät massiivinen ajovalo kehikkoineen, puolikuun muotoiset astinlaudat sekä klassinen 22,7 litran Fat Bob® -polttoainesäiliö. Softail-runko jäljittelee klassisen hardtail-rungon puhtaita linjoja, mutta sen takajousitus on kehittyneempi. Siitä huolehtivat kynätolppaiskunvaimentimet, jotka on asennettu vaakatasoon ja pois näkyvistä vaihdelaatikon alle. Lasketun jousituksen ja matalaksi muotoillun satulan ansiosta ajaja istuu vain 61,6 cm:n korkeudella. Värivaihtoehtoina ovat Vivid Black ja Denim Black.

High Output (HO) Twin Cam 103™ -voimaa Softail-malliin
Harley-Davidson lisää Cruiser-malleihin ripauksen Project RUSHMORE -suorituskykyä tarjoamalla High Output Twin Cam 103™ -moottorin vakiovarusteena kaikkiin vuoden 2016 Softail-malleihin (paitsi Softail Slim S:ään ja Fat Boy S:ään). Vahvaa kiihtyvyyttä ja ohitustehoa silmällä pitäen viritetty HO 103 -moottori on varustettu virtaukseltaan korkealla ilmanottoaukolla sekä nokka-akselilla, joka optimoi alaväännön. Uusien ominaisuuksien ansiosta moottoripyörän suorituskyky paranee, mikä tuntuu myös päivittäisessä ajossa.

Softail-vakionopeudensäädin
Harley-Davidsonin elektroninen vakionopeudensäädin on ensimmäistä kertaa vakiovarusteena tietyissä vuoden 2016 Softail-malleissa ja saatavana jälleenmyyjän asentamana lisävarusteena muihin vuoden 2016 Softail-malleihin. Vakionopeussäätimen asennusta varten kaikissa Softail-malleissa on sähköinen kaasun ohjaus. Vakionopeussäädin asennetaan jo tehtaalla Heritage Softail® Classic-, Softail® Deluxe-, Fat Boy S- ja Softail Slim S -malleihin, ja se on tarjolla Harley-Davidson® Genuine Motor Parts & Accessories -valikoiman kautta Breakout®-, Fat Boy®-, Fat Boy Special®- ja Softail Slim® -malleihin.

Päivitetty Heritage Softail Classic
Heritage Softail Classic -malli yhdistää perinteisen Dresser-tyylin tasaiseen ja moderniin Softail-suorituskykyyn. Se täydentää klassista Cruiser-asennetta nykyaikaisen Touring-pyörän mukavuuksilla ja varustelulla. Uuden High Output Twin Cam 103 -moottorin ja elektronisen vakionopeudensäätimen lisäksi Heritage Softail saa vuodelle 2016 myös päivitetyn ilmeen.

”Uuden Heritage Softail -mallin tyyli on suoraa jatkumoa 1950-luvun Hydra-Glide-malleille”, kertoo Rebecca Krueger, Harley-Davidsonin Motorcycle Product Planning Manager. ”Pyörä näyttää enemmän alkuperäismallilta ja nostalgiselta, mutta nyt sivulaukuissa, satulassa ja selkänojassa on vähemmän niittejä ja tankin medaljonki on uusittu.”

Nahkaisissa sivulaukuissa on uudet concho-somisteet, joiden kirkkaan punaiset sisäpalat sopivat yhteen satulan reunan ja tankin medaljongin kanssa. Sivulaukkujen sisäistä tukirakennetta on uusittu ja parannettu, jotta ne säilyttävät muotonsa paremmin. Myös uusi nahkainen polttoainesäiliön paneeli sopii yhteen selkänojan kuvion kanssa.

Heritage Softail Classic on säilyttänyt muut suositut ominaisuutensa, kuten matkustajan selkänoja, pikakiinnikkeillä varustettu irrotettava kokotuulilasi, syvä FL-mallinen etulokasuoja sekä kromipinnavanteet, joiden navat on suojattu. ABS on vakiovarusteena.

Vuosimallin 2016 Heritage Softail Classicin värivalikoima sisältää seuraavat vaihtoehdot: Solid Vivid Black, Superior Blue, Billet Silver ja Olive Gold, kaksiväriset Crushed Ice Pearl/Frosted Teal Pearl ja Amber Whiskey/Vivid Black. Sekä Custom-värit Purple Fire/Blackberry Smoke ja Cosmic Blue Pearl.

Edelliselle sivulle